Ryggträning

Nu har jag kompletterat hemmagymmet med en chinsstång. Enklast möjliga för dryga hundringen via Groupon. Man får inte upp den här varianten – som man inte behöver skruva alls – så långt upp så för att kunna göra riktiga chins behöver man hänga med böjda knän. Lite knepigt med gummiband som jag behöver för chins med handflatorna från mig. Men det tar sig – en halv från stående i hemmagymmet funkar och sådana med handflatorna mot mig behärskar jag numera bra. Likey!

2015/01/img_79431.jpg

Jag körde Lofsans senaste pass från hennes #lofsansjanuari. Ryggfokus i 40 minuter smakade gott och kändes lämpligt inför de tre skiddagar som är på ingående.

För yes – dagens träning är bara att släpa väska. Proppad till max och enormt tung… Men då rymmer den både pjäxor, dryck av olika slag, skidkläder och partyoutfits inklusive ett flertal skor. Håhåjaha. Tur att skidorna redan är i Borlänge dit jag åker ikväll för vidare färd mot Sälen torsdag morgon.
Förra året åkte jag buss hela vägen men i år behövs heldag på jobbet idag så den alltför tidiga bussavgången i eftermiddag gick bort.

Och eftersom det är januari månad före lön så är taxi inte ett alternativ – idag släpar jag denna runt om i Stockholms lokaltrafik.

2015/01/img_7945.jpg

2 thoughts on “Ryggträning

  1. Jag ber om ursäkt i förväg Lisa för följande OT inlägg men vi gör allt vi kan för att sprida detta över hela landet!

    Jag ber, nej jag vädjar, till alla medmänniskor därute om detta. Åttaåriga Nadine har fått ett uvisningsbeslut, överklagat och fått negativt besked även där.

    Nadine är 9 år och har aldrig varit utanför Sverige. Hon har aldrig någonsin varit i det land dit migrationsverket nu tycker att hon och hennes familj ska återvända till, efter nio år i Sverige.

    Det jag vill att ni gör är att hjälpa oss att sprida detta. Såhär får det inte gå till. Gå med i gruppen nedan och dela, dela och dela. Dela artiklar och kom med på demonstrationen.

    https://www.facebook.com/groups/viprotesterarmotattnadineutvisas

    Gilla

  2. Såg lofsans ryggpass och blev riktigt sugen testa! Vad grym du är som kan göra chins! (Eller är på god väg)
    Har som mål klara det under året så det där passet är kanske starten på rätt riktning 🙂

    Gilla

Ja, vad glad jag blir att du kommenterar! :)

