Vikten av en bra barnfrisör

I lördags var vi hos frisören med barnen. Otroligt välbehövligt för båda – Stella vars långa lockar varit svårborstade ett tag och Max som helt plötsligt ertappades med svår hockeyfrilla.

Vi har några gånger gjort misstaget att vi väntat för länge och sedan gått in till något ställe var-som-helst och fått det gjort. Misstag för att de klippt dåligt men framför allt varit otroligt opedagogiska. Ryckt och slitit i små huvuden på barn som inte är särskilt glada att alls gå till frisören. Fy, trauman alltså!

Med andra ord är det värt att åka lite extra för att komma till någon som är extra bra med barn. På Liljeholmskajen finns Happy Scissors, och frisören där är verkligen helt fantastisk med barn. Vi är stammisar och tänker så förbli. Film, kakor, snälla ord, mjuka rörelser, harmonisk miljö och färg i håret efteråt ger glada miner och det är så mycket värt.

IMG_7838

 IMG_7832 

 

8 thoughts on “Vikten av en bra barnfrisör

  1. Men åh vad mysigt det såg ut, har
    Inte heller så bra erfarenhet av barnklippning så det där kanske är ett bra alternativ. Och det var ju inte speciellt dyrt heller 👍 kan man komma dit kommunalt?

    Gilla

    • Nej precis, 190:- och då stressar hon inte vilket de annars ofta gör vid barnklippning.
      Man kan antingen åka till Liljeholmen, är väl 7 min att gå från tunnelbanan, eller buss till hållplats ”Sjövikstorget”, eller tvärbana till Årstadal och så är det väl 7 minuter att gå därifrån också.
      Värt en utflykt, skulle jag säga. 🙂

      Gilla

  2. Känns som att det är asviktigt. Jag var fruktansvärt rädd för både tandläkare och frisör som liten så jag kommer alltid tycka det är viktigt. Bra för dina barn att ni tänker på det. Traumatiskt annars!

    Gilla

    • Usch vad hemskt!
      Men ärligt så blev jag nästan traumatiserad jag med av Max förrförra klippning. Han är sedan dess livrädd för den där maskinen (efter att han hållt i huvudet och gått loss med den fast han sa nej och jag hann inte med heller) – men hon på detta stället tar inte ens fram den om han inte är bekväm.
      Nej fy.

      Gilla

Ja, vad glad jag blir att du kommenterar! :)

