Serial. Igen.

Det räcker inte med mina hintar. Här kommer uppmaningen. Den här (podcast-) serien är det som fått mig till 4 lunchpromenader den här veckans fem arbetsdagar. Bara så smart. Så bra. Helt enkelt briljant.

Så lyssna nu och säg till sen så vi kan prata om det hela. Men vad ni än gör så googla inte först, det är ett hett tips.
(Obs, den är inte för läskig som många tror, det är inte det som är själva grejen)

2015/01/img_7809.png

2015/01/img_7810.png

Den stora frågan är vad jag ska lyssna på nu som fungerar som samma enormt effektiva spark i baken. Jag gillar många podcasts men inget drar ju på fullt samma sätt som Serial gjort. Inte bra.

4 thoughts on “Serial. Igen.

  1. Jag har ännu inte lyssnat… Men blir ju lite sugen!
    Min favorit är Anki Sundin & Jill Holmströms ”Mat och marginaler” finns ett gäng avsnitt att lyssna på!
    Trevlig helg!

    Gilla

  2. Jag var helt hooked i detta. Försöker hitta något annat som är lika bra, men det är omöjligt. Maratonpodden har ett par bra intervjuer (Renata Chlumska, Lofsan bl.a.) och Träningsglädje Talks också. Dock känner jag inte att jag bara vill lyssna på alla avsnitten rakt igenom. Blankens Swanberg lyssnar jag lite, men det känns så hiiiimla ytligt även om jag älskar Cecilia Blankens som är ”vanlig”, men ändå cool och rolig. Mat och Marginaler saknar glädje.. Har lyssnat och gillar inte. P3 Dokumentärer kanske blir mitt nästa.

    Gilla

    • Gillar verkligen Träningsglädje talks! Och visst är Blankens Swanberg lite härliga också. Sen gillar jag fredagspodden med Hanna & Amanda ibland – men i lagom doser. Har lite svårt för när de bedömer kläder och utseenden för att i nästa sekund ”alla duger! du och jag duger!”. Hm… trovärdigheten, liksom.
      P3 dokumentärer och gamla sommar/vinterpratare är alltid intressant!
      Tack för alla tips!

      Gilla

Ja, vad glad jag blir att du kommenterar! :)

