Veckans matsedel v.3

Hela hösten hade vi Linas matkasse. Det funkar bra för oss, vi behöver hjälp – men efter några månader men matkasse kan jag (vi) bli så himla less. Trötta på hackandet, och på att lägga så mycket engagemang i mat som ändå inte alltid känns helt kul eller faller oss i smaken. Då är det dags att ta en paus.

Dessvärre faller ofta variationen för oss direkt vi pausar matkasseabonnemanget. Sedan tar det bara några veckor innan jag känner mig ännu mer less på just det.

Nu är vi i en pausperiod, men jag har skrivit upp 25-30 rätter vi alla i familjer gillar eller som jag är nyfiken på och då är det ju lätt att få ner en veckomatsedel med 4 rätter att välja från under veckans dagar.

Denna vecka kör vi:

Morots- och jordnötsbiffar med matvete/bulgur och sallad (recept från vardag.nu)
Mustig korvgryta med matvete
Fetaostlax med rotsaker i ugn (recept från 56kilo)
Kyckling i sambalsås med ris/haricot verts (recept från 56kilo, här hemma gör vi dock lite lättare sås…)

Har du några vardagsfavoriter jag borde lägga in i mitt rätt-bibliotek? Tipsa gärna, och extra gärna vegetariskt som även går hem hos barn.

5 thoughts on “Veckans matsedel v.3

  1. Hehe, jag känner verkligen igen det där. Jag tyckte det var så skönt veckorna innan vi åkte på semester nu innan jul när jag sa upp matkassen. Skönt att laga efter eget huvud ibland. 🙂

    Gilla

  2. Åh vad kul med lite veckotips, vi har gjort matsedel för denna vecka nu också och behöver tips framöver 🙂 vi har några favoriter som alla gillar, lammfärsbiffar med lite fetaost i och rotsaker till, kycklinglårfilé strimlad stek med strimlad soltorkade tomater, häll på grädde och i med dijon senap tills allt är klart, blanda med bredare pasta. Den älskar barnen 🙂

    Gilla

  3. Ping: Veckans matsedel v.4 | Lisa & livet från den ljusa sidan

Ja, vad glad jag blir att du kommenterar! :)

