Vinnare av rese-necessär från Mt Manor

Tack för alla tävlingsbidrag med packnings- och julklappstips. Superbra inspiration! Se tipsen längst ner.

Vinnare av en snygg necessär från Mt Manor är Veronica. Grattis Veronica! Maila mig med dina adressuppgifter.

För er som inte vann så kommer här en rabattkod som ger hela 20% rabatt på ett köp hos Mt Manor. Använd koden ”jullivet15” i kassan. Beställning före 19 december ger garanterad leverans före jul!

IMG_6853

Några packningstips för weekendresan:
– Åk med bara handbagage!
– Minimera necessären med t.ex. varuprover och småburkar så det går resa med handbagage! Oavsett med eller utan incheckning så tänker jag igenom helgens outfits noga så jag inte har med mig för mycket. (älskar känslan av att resa lätt men perfekt!)
– Massa energi och ett glatt humör kommer man väldigt långt med, då är saker mindre viktigt och tar ingen plats 😉
– Packningstips är att lägga fram det man tror att man behöver och sedan ta bort minst hälften 🙂
– Mitt smarta packningstips är att ladda ner och lägga in allt kring resan i en reseapp. Då har man allt samlat på ett ställe och behöver inte wifi för att komma åt infon. Det gäller flightinfo, hotell, biluthyrning, restaurangtips, sightseeing etc.
– Mitt bästa packningstips är att istället för att vika ihop kläderna, rulla dem! Dem tar mindre plats, blir mindre skrynkliga och du får plats med mer!
– Mitt bästa tips är att åka i kläder man kan tänka sig att slänga om man åker med handbagage och råååkar hitta ett par shoppingfynd. Har hänt mig ibland, hrm… Kul att köpa nåt på plats i vilket fall
– Bästa tipset för en weekendresa är att köpa en väska som kan expandera. Särskilt bra när shoppingsuget slår till

Och några julklappstips, till den som gillar att resa (eller har allt):
– Just necessär är ju ett bra tips men själv älskar jag gamla skolplanscher och högsta önskan som jag även gärna skulle ge bort är en gammaldags nedrullbar världskarta!
Jag skulle nog ge en upplevelse i julklapp till den som har mycket. Eller kanske ett album fyllt med nya tänkbara destinationer!
– En upplevelse är den bästa presenten till en som har allt – upplevelser kan man aldrig få för mycket av!
– Bästa presenten – en bra bok!
– Julklappen till den som har allt och/eller älskar att resa är ett roligt frågespel om resmål/länder. Det går bra att ta med på resan och är även skoj att spela hemma!
– Bästa julklappstipset får bli ett snyggt passfodral eller bagagetagg.
– Bästa julklappen till någon som älskar att resa och redan har allt är klappen jag fick förra året, en världskarta där man skrapar länderna man har besökt. Garanterad succé för alla globetrotters! 🙂 (Här är den första länken som kom upp när jag googlade på det: http://www.coolstuff.se/Scratch-Map

Ja, vad glad jag blir att du kommenterar! :)

