En kunglig morfar

Alltså. Min pappa.
Kom igår för att hjälpa mig lite – full markservice själv efter resa är inte helt bra för varken ork, jobb eller hem.
Hämta, lämna barn i olika lokaler – inga problem. Alla nöjda, glada.
Samtalet från jobbet vittnade; ”jodå allt är bara fint. Har precis vikt er tvätt” (sa jag att vi rest och tvättat ca 5 maskiner?)
Komma hem från jobb. Ha husmanskost väntandes på spisen.

Osv. Osv. Osv.

Svarade jag på frågan om tacksamhet igår? Alltid något. Idag och igår morfarn. Alltid morfarn.

IMG_0024.JPG
Köket där jag lagade mat igår. En annan typ av kärlek.

2 thoughts on “En kunglig morfar

  1. Underbart! vi har markservice hemma den här veckan också, alla nöjda och glada. Kortare dagar för barnen i skolan, middagen på bordet…o det där med tvätten – det är nog det bästa! Mamma hade tvättat 3 maskiner igår. Om jag är tacksam, o ja! (och någonstans även glad över att man inte bor nästgårds med föräldrarna, för då har jag svårt att tro att de skulle fixa med allt på samma sätt:))

    Gilla

Ja, vad glad jag blir att du kommenterar! :)

