TÄVLING: Tävla om presentkort 1000:- på weekendresa!

Weekendresor är ju bara ungefär det bästa som finns. Korta nog för att inte kräva en massa semesterdagar men ger massor både i form av upplevelser och avkoppling. Riktiga energiinjektioner om ni frågar mig!

Så jag är superglad att jag kan ge er chansen att vinna ett presentkort på 1000:- på en weekendresa hos Europaweekend.se. Vinsten är dessutom pimpad med ett resekit med bagagetaggar, sovmask, paraply, band till bagageväskan för två personer. Hur grymt?!

Det enda du behöver göra är att

1. Uppmärksamma tävlingen på Facebook, Twitter (LifeOfLisaF) eller (/och) Instagram (livetfrandenljusasidanse). Det gör du genom att gilla, dela, twittra eller kommentera – du väljer. (och har du inget av dessa så nöj dig med att berätta för en kompis)
2. Kommentera detta inlägg med din bästa-weekendresa. En du gjort eller kanske en i dina drömmar. Tack på förhand för inspirationen!

Söndag den 26/10 kl 21.00 är deadline för att vara med i tävlingen. Lycka till!

IMG_5738.JPG
Höstens första weekendresa gick till London. En häftig storstad som det passar att åka till året om.

IMG_5158.JPG
Höstens senaste weekendresa gick till Palma – staden som är allt i ett! Sol och bad, god mat, levande nattliv, shopping och kultur.

Tävling i samarbete med Europaweekend.se. Presentkortet är giltigt i 2 år vid bokning av resa med Europaweekend.

29 thoughts on “TÄVLING: Tävla om presentkort 1000:- på weekendresa!

  1. Det bästa med weekend-resor är att man kan göra så många och se mycket utan att det plockar många semesterdagar. Senaste tors-sön-resan var i slutet av augusti till fantastiska Palma med 7 tjejkompisar! Älskar att resa 😄

    Gilla

  2. Min bästa weekendresa är Berlin, staden som har allt, parker, shopping och kultur. Inte lång restid så att barnen håller sig vid gott humör (-:
    Eller om man får barnvakt är man rätt snabbt hemma igen.
    Kram

    Gilla

  3. Långweekend New York, kort weekend Nice. Så olika men så underbara. Bägge har charmen, känslan, människorna och maten.

    Gilla

  4. Jag vill dela med mig av tips och drömmar. Mitt tips går till Amsterdam. En för mig helt oväntat fantastisk stad! Den är otroligt vacker med sina 165 (!) kanaler och alla vackra broar och i stort sett alla hus är flera hundra år gamla då de är k-märkta. Den har puls, charm, enormt många vackra små caféer överallt och såklart shopping. Ett tips är även att uppleva staden på cykel.

    Jag har en dröm om att få åka till Krakow. Har hört så mycket gott om den vackra staden. Den ska ha riktigt bra mat, prisvärda boenden och har blivit framröstad som bästa resmålet för weekendresor för några år sedan. Skulle även då passa på att besöka Auschwitz för att ta del av och hedra alla de tragiska öden som mötte många människor där.

    Gilla

    • Vilka bra tips! Amsterdam är verkligen ett ställe jag siktar på inom en överskådlig framtid – jag har bara varit där en gång och det var på jobb så det räknas knappt. (och då inte lika lyxig jobbvariant som din 🙂 )

      Gilla

  5. Bästa var när jag och mannen åkte till NY. Att få uppleva allt och ha tid att prata, vara tysta och bara göra det vi ville tillsammans i denna mäktiga stad. Nu vill jag göra fler, London, Rom, Paris mm 🙂

    Gilla

  6. Just nu längtar jag och min man så otroligt mycke efter en weekend på tumanhand så det går runt i huvudet på oss båda. Vi drömmer om en helg i Barcelona eller London eller varför inte Amsterdam eller Berlin. Ja ni hör omöjligt att bestämma då vi inte är särkilt beresta men beredda att ge oss iväg så fort tillfälle ges. Önska kostar ingenting 🙂

    Gilla

  7. Bästa weekendresan gick till Istanbul! Det var alldeles fantastiskt! Att få vakna upp till ljudet av böneutropen och sedan välja och vraka bland alla sevärdheter som finns inom kort avstånd. Att få äta god mat, bada på ett traditionellt hamam och handla på stora basaren kan göra underverk för en trött och utarbetad person! Jag skulle vilja återuppleva detta men då tillsammans med min man som bara hört mig berätta om hur förtrollande Istanbul är.

    Gilla

  8. Nästa weekendresa är alltid den bästa. Jag har ett mål med mitt resande just nu och det är att besöka alla Europas huvudstäder och det mest i form av weekendresor. När man hittat en prisvärd resa och hotell eller lägenhet är det dags att spana på vad man ska göra där. Det stämmer verkligen att planeringen är resans halva nöje, så varje resa blir faktiskt otroligt lång. Om sex veckor bär det av till Wien och nu sitter jag och spanar på olika julmarknader, heurigen, bryggeripubar, restauranger, cafeér, marknader, attraktioner, thermalbad och annat.

    Gilla

    • Haha, ja helt sant det där med att den bästa är den nästa! 🙂
      Vad duktig du är att planera – jag kan vara det i omgångar och sedan ibland har jag inte alls tid eller ork – men oj vad kul det är, verkligen halva nöjet.

      Gilla

  9. Mina bästa weekendresor är när jag och maken tar barnledigt och åker till Trondheim i Norge. Resan är inte lång i antal mil räknat men den är bekväm och rogivande. Vi tar bilen över gränsen till Norge, lämnar bilen i Röros och hoppar på tåget. Sedan har vi inga bestämda planer förrän tåget går hem igen på söndagen. Trots att resan bara är drygt 23 mil så är det som att komma till en helt annan värld. Från vår lilla fjällby i Sverige till mångkulturella staden Trondheim med närheten till havet. Vi strosar runt nere i hamnen, köper färska skaldjur, sitter på mysiga uteserveringar vilket man kan göra långt utöver hösten tack vare Golfströmmen. Vi vilar mycket, kikar kanske lite i roliga butiker och bara njuter av att vara tillsammans.

    Gilla

    • Det låter helt fantastiskt! Jag skulle verkligen vilja åka till norra halvan av Norge och se landskapet – alla säger att Nya Zeeland är så likt Norge och själv har jag bara varit i – Nya Zeeland. Haha. Snacka om att göra det onödigt svårt för sig!

      Gilla

  10. Ping: Höstens populäraste weekendstäder | Lisa & livet från den ljusa sidan

  11. Alltså, weekendresor generellt är ett framgångskoncept! Mycket resa på få dagar, och det vimlar av fantastiska resmål. Jag har flera personliga favoriter och har svårt att bara välja en… men en av de allra bästa upplevelserna hittills är ändå Istanbul. Öst och väst i en perfekt mix – orientaliska smaker, avkopplande hamam, båtutflykt på Bosporen, mäktiga moskéer, sockerfyllda baklava, och vindlande små gränder. Åh!

    Gilla

  12. Ping: Vinnare av presentkort på weekendresa | Lisa & livet från den ljusa sidan

Ja, vad glad jag blir att du kommenterar! :)

