Höstens goda vanor

Det tog mig ett tag att komma in i goda vanor efter sommaren. Inte att det var helt fel, men flytt tog lite på rutinerna – både träning och kost. Träningen hänger jag i med (som alltid) men nu känner jag också att motivationen blivit högre och med det också kvaliteten på varje pass.

Vad gäller kosten känns hösten som en typisk tid för kickstarter, och det har varit mitt signum tidigare. Det finns många koncept gällande sådana som t.ex iTrim som ju dock inte bara erbjuder kickstart utan snarare med en genomtänkt fortsättning där kost såväl som träning tillsammans bildar en långsiktigt hållbar livsstil. Den kombinationen är ju liksom ett måste – det ena funkar inte utan det andra. Själv är jag numera mer för värdefull vardag med bra val än kickstarter. Vi har matkasse (Linas) som hjälper oss med motivation och kreativitet såväl som ser till att varje måltid är bra utformad, och det funkar toppen för oss. Då kan hela familjen äta maten och få variation, utan att vi behöver lägga en massa energi på att planera maten. Det passar oss perfekt, och även om jag kan tröttna på hela konceptet ibland så är det inget jag vill vara utan.

Håller du motivationen för bra träning och kost under hösten? Hur gör du, har du några tips att dela med dig av?

IMG_5691.JPG
Ett område jag dock inte kommit riktigt in i efter sommaren ännu är mellanmål – det är en stor akilleshäl för mig. Jag skulle vilja vara inne i mina bra rutiner med ägg med i packningen och goda, färgsprakande smoothies – men nej. Så jag får vara glad för det lilla, som att det smyger sig på bättre mellanmål i butikerna. Pressbyråns ägg har ändrat från 2-pack till 1-pack och nu finns en drickkvarg. Lite för söt smak av sötningsmedlet men bättre än drickyoghurt och med det helt ok för mig som avskyr kvarg annars.

IMG_5689.JPG

IMG_5692.JPG

IMG_5693.JPG

IMG_5694.JPG
Däremot har jag börjat hösten bra med många lunchpromenader. Hur härligt som helst! Detta är från dagens tur runt Trekanten – så vackert!

Annonser

7 thoughts on “Höstens goda vanor

  1. Vi har ÄNTLIGEN kommit igång med träningen! (Efter många månaders uppehåll) För vår del funkar det bäst att träna hemma – då tar det inte så lång tid. Och att man är två, som peppar varann. Eftersom vi tränar efter middagen blir det automatiskt lite bättre mat… och mindre vin 😉

    Gilla

  2. Vad sägs om: sportknäcke med philadelfia + kalkon, en halv banan och en avokado, frusen mango, tärnad avokado och en klick turkisk yoghurt, en banan och fem nötter, en burk tonfisk med pressad citron och peppar. Hälsn melliscoachen

    Gilla

Ja, vad glad jag blir att du kommenterar! :)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s