Tävling: mp3-spelare designad för träning!

Hörrni, jag har en rolig tävling åt er! Enklaste möjliga med en riktigt bra grej i potten!

För oss som gillar att träna – eller bara ta en promenad för den delen – så har det exploderat med möjligheter att lyssna på vad som nu än peppar oss. Fast någonstans har det avancerade utarmat det enkla, och någonstans så kan det också innebära störningsmoment. För min del funkar iPhonen bra, men samtal mitt i som stoppar musiken (och som jag ändå inte svarar på under träning) stör och det där med ett urladdat batteri pga kyla eller rädslan för totaldöd pga väta? Nej tack! För många tillfällen finns ett betydligt bättre alternativ.

I potten ligger alltså en MP3 spelare som är designad för att man ska kunna ha 100% fokus på träning. Sansa Clip Zip 4 GB från SanDisk stödjer de stora musikformaten, podcasts, röstinspelning FM-radio, stoppur och mycket mer. Utrymme för minneskort finns också, så man kan proppa den full med mängder! Batteritid 15 timmar är också aningen bättre än andra alternativ, minst sagt.

Den är superliten och hur smidig som helst med ett clip på baksidan så det är bara att sätta fast den på valfritt ställe och springa. Eller gå. 😉
Mitt utlåtande om den jag fick hemskickad (tack SanDisk!) kommer inom kort – men visst vill du ha en egen att testa du med?

Lämna en kommentar med ett tips om din favoritmusik eller podcast för att vara med i tävlingen. Gillar du livetfrandenljusasidan på Facebook (eller delar i din blogg/ på instagram) får du en ytterligare lott i dragningen. Sista tävlingsdag är torsdag den 20e februari.

Lycka till!

20140211-225443.jpg

20140211-225454.jpg

16 thoughts on “Tävling: mp3-spelare designad för träning!

  1. Dörren var idag riktig tung när jag gav mig ut & jogga. Lyssna på Anna Hegestrands livshjulet med Pamela Andersson som gäst. Hallå, vilken underbar kvinna & vilken träningsglädje. Håller i för att leva, kämpar på med träning trots en sargad kropp full av cellgifter och här gnäller jag över stumma ben 😁
    Gillat på FB oxå!

    Gilla

  2. När jag springer intervaller vill jag ha musik som får igång benen, men när det blir distanspass älskar jag att lyssna på SRs utbud av dokumentärer och framförallt Sommar- och Vinterpratarna.

    Gilla

  3. Kul med tävling. Jag älskar Amanda Schuman och Hanna Widells podcast medan jag springer. Den får mig att längta efter en löprunda och jag skrattar högt medan jag springer. Har ingen blogg men går in och gillar bloggen på Facebook.

    Gilla

  4. Jag blir grymt inspirerad av Marathonpodden när jag är ute o tränar inför årets utmaningar.
    Lärde mig att det år Malin Ewerlöf sprang sitt pers på Marathon tränade hon bara intervaller och inga långpass.
    Så mer intervaller inför Göteborgsvarvet o Lidingöloppet!

    Gilla

  5. Kul med tävling! 🙂 Jag snöar in på vissa typer av musik, och ofta ligger jag typ ett halvår efter alla andra. Just nu går ”Den svenska björnstammen” med deras grymma låtar på repeat.

    Gilla

  6. Ping: Påminnelse: tävla om en mp3-spelare utformad för träning | Lisa & livet från den ljusa sidan

  7. Brukar aldrig hinna lyssna på Sommarpratarna live så jag lyssnar på dessa när jag joggar. Betar av en efter en och på så vis hittar jag guldkorn. De jag inte lyssnat på om jag valt aktivt men som oväntat bra som verkligen berör. Viss varning måste dock utfärdas: Det är svårt att jogga med ögon grumliga av tårar och snor som rinner medan du fulgråter. Och ja, folk du möter glor ogenerat på dig och ditt rödflammiga ansikte som är vått inte bara av svett utan även tårar. När jag lyssnade på Mia Skäringers Vinterpratare var det ett sånt pass.

    Gilla

  8. Men grym tävling, jag har ju fått överge min iphone eftersom den tycker det blev vinter redan i oktober och troligen inte lär återupplivas förrän i maj eller så. Eftersom jag inte kan träna utan musik i öronen är det aningen dödfött just nu.
    Bästa musiken? En gång i tiden tränade jag bara till Linkin’ Park. Det var något i musiken som fick mig lagom arg (men energisk) för att fortsätta. Nuförtiden är det lite vad som mest funkar, hitlista eller någon pod.

    Gilla

  9. Jag är så oteknisk att jag skäms på riktigt ochligger flera ljusår efter övriga världen- trots att jag alltid har älskat musik. På min mans 40-årsfest i december fick våra gäster lyssna på mina gamla blandat-band på kassettbandspelare…trots att vi har inbyggda högtalare i kökstaket (för okunniga för att veta hur vi ska koppla in dem). Jag vill lyssna när jag springer, men behöver akut hjälp på vägen..!

    Gilla

  10. Åh vicken grym manick – den vill jag vinna! 🙂 Självklart gillar jag på FB!

    Jag gillar att träna till snabb och ”tung” musik som ger lite tryck! Gärna hårdrock vid cykling och på löppass.. Maiden, AC/DC och liknande.

    Skulle vara grymt med en Sansa Clip Zip då min telefon fått snurren och inte spelar ut ljud i hörlurarna då den tror att den sitter ”dockad”….

    Håller tummarna! 🙂

    Gilla

Ja, vad glad jag blir att du kommenterar! :)

