Rosa Skrot 💗 Rosa Bandet

IgÄr körde jag en PT-timme med en snart examinerad PT pÄ Safe. En form av praktik för PT-pluggande kan man sÀga. Jag tyckte det var ett rÀtt lugnt pass, om Àn bra och mer givande Àn ett vanligt ensampass. Jag hade dock energi kvar och körde lite innebandy pÄ kvÀllen som en bonus. Jag förvÄnades av ovanligt högt tempo, och var totalt slut efter timmen.

SÄ, nÀr jag idag lÀmnade hemmet för ett lite speciellt pass pÄ Rosa Skrot var jag kanske inte mitt piggaste jag. TrÀningsvÀrken i hela överkroppen var dessutom ett faktum. Hon har potential, PT-studenten jag körde med, kan jag konstatera.

Jag visste ju dock att jag skulle fÄ extra energi vÀl pÄ Rosa Skrot, för den hÀr typen av event dÀr Àr bland det mest peppande man kan fÄ i trÀningsvÀg. IkvÀll trÀnade runt 50 starka och stolta tjejer för 4 grymma PTs i ett massivt cirkelpass, för att stödja Rosa Bandet. Fuck cancer! Jag hoppas att mycket pengar samlades in!

20131029-205638.jpg

Det som Ă€r sĂ„ speciellt vid den hĂ€r typen av event Ă€r peppen. Det hejas pĂ„ otroligt friskt och alla gör sitt yttersta. Det ger sĂ„ mycket energi! Bland svett, hejarop och stĂ„nkande samsas skratt och prat med med övriga deltagare (om Ă€n inte i de korta vilorna – dĂ„ pustas det förstĂ„s bara). Mitt nĂ€tverk har vĂ€xt massor av den hĂ€r typen av event, och jag Ă€r sĂ„ glad för den energi alla ger!

20131029-205708.jpg
En del gamla vĂ€nner blandat med de nyare ocksĂ„, inte desto mindre trevligt. 🙂 TvĂ„ lagkompisar frĂ„n innebandyn var pĂ„ plats liksom Anneli. Och sĂ„klart Lovisa som körde ”vĂ„rt livs kanske jobbigaste 12 minuter” som hon uttryckte det.

Jag passar pĂ„ att tacka Anneli lite extra – att hon tog en liten omvĂ€g för att skjutsa hem mig var guld vĂ€rt. Trött som sagt. Att jag nu innan jag lĂ€gger mig ska packa vĂ€skan för ett riktigt PT-pass med Lovisa imorgon vĂ€ljer jag att inte tĂ€nka pĂ„ just nu. Snark. Hashtag slut som artist och allt det dĂ€r.

Ja, vad glad jag blir att du kommenterar! :)

