Göteborgsvarvet – I mål!

Jodå jag har kommit i mål. Sjukt glad och stolt över att ha gjort min första halvmara.

20120512-203404.jpg

Men som jag fick slita för det! Med senaste långpassen i minne och känsla kan jag i efterhand erkänna att jag trodde att jag skulle krossa 2-timmarsgränsen utan större problem. 2,06 var normal-nöjd-gränsen jag ändå hade satt upp, och som jag var säker inte skulle vara några problem alls. Typ.
Men nej. Jag gick absolut ut på det tempot och höll det tills jag fick feting-håll vid 8 km och till och med behövde stanna och sträcka ut magen. Sen kom jag inte riktigt in i det igen även om jag höll tempo till typ 13, och allt var enormt tungt. Jag slet.

Men i mål kom jag, på tiden 2:07. Och prestationen är jag som sagt enormt stolt över!


Update: officiella statistiken:
Tid 02:07:58
Placering 7345

Mellantider

Plats Tid Snitt Klockslag
Start (0 km) 00:00:00 00:00 16:01:37
Majorna (5 km) 00:28:29 05:41 16:30:05
Lindholmen (10 km) 00:57:23 05:44 16:58:59
Nordstan (15 km) 01:28:15 05:53 17:29:52
Linnéstaden (20 km) 02:01:39 06:04 18:03:15
Mål (21,1 km) 02:07:58 06:03 18:09:34
9 thoughts on “Göteborgsvarvet – I mål!

  1. Snyggt jobbat! Imponerande helt enkelt. Själv är jag smått nervös inför att springa vårruset om ett par veckor 🙂 .

    Gilla

  2. grymt bra jobbat, tänkte idag att det skulle vara sjukt kul att köra iaf tjemilen någongång, men det får bli om något år eller så.. Du inspirerar 🙂

    Gilla

    • En mil klarar du!
      När vi i tjejgänget anmälde oss allihopa till tjejmilen i höstas var det bara några som sprang regelbundet. Övriga fick kicken där bak och tog upp löpningen för första gången sedan typ tonåren – och fortsätter än idag, och sprang göteborgsvarvet igår. Så ibland behövs inte så mycket, bara att ta sig över tröskeln och snart är man uppe i både längd och tempo och framför allt njutning.
      Härligt att mina inlägg om träningen inspirerar, det blir jag jätteglad för!

      Och tjejmilen är verkligen superkul!

      Gilla

      • Jo det är väl så att man måste komma över tröskeln någongång. Skall snarast bege mig ut och köpa bra skor iaf 🙂

        Gilla

Ja, vad glad jag blir att du kommenterar! :)

