Vår i luften och Courmayeur-minnen

Idag tittar jag ut på en blå himmel, och Stella hade för första gången någonsin (!) på sig annat än overall till dagis. Nu vid lunch visar termometern på +9 och det är ju ljuvligt. Våren är här på riktigt, tjoho!

Mitt i detta tänker jag på fina saker med vintern. Skidor! Eftersom jag först nu sitter på annat nätverk (identifierat wordpress-problemen till vår router) så ska jag passa på att lägga in lite minnesbilder från Courmayeur (som jag var på väg att lägga in dagen efter att vi kom hem… nåväl). Vilken underbar helg det var!

En bra grej med just italienska alperna är ju den underbara maten. God pasta i backen, alpernas bästa pizza på Da Tunnel, gott kaffe, mängder med antipasto och gott rödvin.

After Ski på Roma blev det varje dag inklusive den första skidfria dagen. Mysigt värre och en dignande tilltuggsbuffé.
Le Petit Bistro var en underbar creperia. Så gulligt och mysigt, härlig personal och goda crepes. För att inte tala om tiramisun som med ljusår slog alla sådana jag någonsin smakat.

Skidåkningen var helt i min smak, med carvvänliga backar. Dag 1 var fantastisk, och då såg vi också en hel del sol. Dag 2 snöade det och var dålig sikt, och då jag redan i början av dagen gjorde en praktvurpa efter att ena skidan löst ut i en vall fick jag en liten svacka. Nacken har precis blivit bra igen efter 3 veckor… Men det var iallafall härligt och vi var först upp i morgonkabinen – inte illa!

2 thoughts on “Vår i luften och Courmayeur-minnen

  1. Ping: Mot Dolomiterna och Sella Ronda | Lisa & livet från den ljusa sidan

Ja, vad glad jag blir att du kommenterar! :)

